zira's FotoPage

By: zira

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
View complete fotopage

Tuesday, 4-Mar-2008 12:02 Email | Share | Bookmark
Puding Roti Marble

 
 
 
 
Dua tiga hari nih asyik hujan je sebelah petang nya..tp tgh hari mmg panas..cuaca tak menentu nih ramai plak yg tak sihat ..tak tau nak buat apa..zira ronda² kat fp kengkawan..terjumpa resepi puding roti nih kat fp maklang..tgk gambar yg maklang tepek tu macam menarik ja..teringin jugak nak try..bila tgk kat dapur semua bahan ada..apa lagi zira pun mulakan projek yg tak seberapa nih..tp rupa puding yang zira buat nih tak cantiklah..buat malu jer..rasa mmg sedap dah..thanks utk tuan punya resepi..zira mintak izin copy paste resepi tu kat sini yer..

Quote:
Puding Roti
Sumber : zaiBahan
1 pkt agar2 (25g cap burung layang2)
Air ikut sukatan plastic pembungkus agar2 tu. (6 gelas)
Gula ikut manis
Susu cair – I tin
Roti – beli roti yg biasa (cap kunci tu pun takper) kerak roti buang
Telur – 1 bji
Esen vanilla

Cara
Blend roti , telur & susu + esen vanilla – sampai halus.
Agar2 rendam dulu, masak sampai hancur dan tapis. Masuk semula dlm periuk.
Masukkan gula dan rasakan manisnya ikut lidah.
Masukkan adunan roti dan susu tadi. Kacau sekejap denga api perlahan.
Bahagikan 3 warna (hijau, merah, coklat)
Masukkan dlm loyang (masukkan sekali tak payah tunggu keras satu2..)


**zira tak buh warna hijau pasai xda..






Quote:
MaDiHa ~ skrg nih angin besar R melanda
MamaFaMi ~
Ana ~ kak ana..zira men curah jer satu senduk demi satu senduk
zara ~ yeah..mmg terbukti sedap puding nih
mamasya ~ akak dah buat..sedap kan?
noor ~
lyndz ~ corak dia zira buat..buh satu senduk demi satu senduk..hentam jer labu
kuchai ~ erk..anto piring jer mana aci
tariqzaidanirah ~ trylah buat akak..senag aja
+ y o l | THE PHOTOGRAPHER + azrul1904@gmail.com ~ order di tutup
zai Kulim ~ sedap mkn sejuk² lps bawak kuar dari peti ais


View complete fotopage


© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net