zira's FotoPage

By: zira

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
View complete fotopage

Monday, 9-Jun-2008 12:03 Email | Share | Bookmark
Tag ,sambal petai udang



Kali ni zira nak jawab tag dari kak azue http://azueriena.fotopages.com..maaf yer kak, zira lambat sikit jawab tag nih..antara dua pilihan yang diberi zira pilih untuk jawab tag purse.. ..apa pun zira doakan semoga akak selamat menjalani pembedahan dan sihat seperti sediakala..

Jom kita tengok apa yang ada dalam purse buruk zira




kad bank,ic,lesen..nama ja ada lesen tp zira tak berani nk drive kereta..dok bawak motor ja..






untuk kali ni semua org selamat sbb zira xnak tag sesiapa..rasanya ramai dah kena tag ni..tapi pada sesiapa yang rasa rajin nak buat tag ni dipersilakan..







Quote:


Sambal Petai udang

Bahan
udang
petai-zira tak buang kulit

Bhn kisar
Bwg merah
Bwg putih
Bwg besar
Belacan
Cili kering


Air asam jawa-sikit ja
Garam n gula


Cara

Tumis bahan tumbuk hingga wangi dan garing.
Masukkan air asam jawa.
Masukkan udang,petai,
Akhir sekali masukkan garam gula..





Quote:
<< jeff >> ~ hehe..tgk fp org lain pun ramai yg buat sambal petai ni..tu yg teruja nk buat jugak
Intan ~ kembung dgn coins jer tu..
shariza ~ skrg tinggal yg warna biru tu jer
Haniss ~ paberet zira jugak
boxhousestudio ~ aik..bkn akak ker yg nk masak utk zira..akak lg terer bab masak² nih..zira ni baru nk blajar
Tie ~ haha..malu nk buh gambar sendiri.. ..tp rasanya pernah buh dah pic kat entry belakang² tu
srsfeqah ~
mamaella ~ salam akak..tinggal kulit udang je rasanya..hehe
umieaisyah ~ lesen keta simpan wat pekasam..zira mmg tak brani nk bwk keta..huhu


View complete fotopage


© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net