zira's FotoPage

By: zira

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
View complete fotopage

Thursday, 10-Jul-2008 11:16 Email | Share | Bookmark
Award,Apam Pisang,Spagetti Goreng Lada Hitam

 
 
 
 
 
 
 
 
 
Bestnya kali ni dapat award lagi dari umieaisyah @ http://umieaisyah.fotopages.com
thanks yer akak sebab sudi bagi zira award nih zira dah angkut bawak balik dan gantung pun kat sini




Dan nih syarat utk pemerimanya..."This award is to be given to blogs that have at least 3 posts per week"..so kali nih zira nak pass award nih pada:

kak zai ~ http://zbintim.fotopages.com
kak madiha ~ http://mamawandiha.fotopages.com
mamasya ~ http://mamasya.fotopages.com
kak ana ~ http://elianas.fotopages.com
Pemancing Ikan ~ http://pemancingikan.fotopages.com
Wak Kumis ~ http://-teksi-singapore.fotopages.com
kak ida bakery ~ http://merpati66.fotopages.com




Pisang ada banyak labih masa buat kenduri arwah kat rumah baru² nih..dok pikir nak buat apa dgn pisang nih..kalau kek dorang tak berapa gemar sangat jd zira pun buatlah apam pisang resepi dari Diana..resepi dh ada sebelum nih tapi takper zira copy paste resepi tu lagi sekali kat sini yer..
Quote:


APAM PISANG KUKUS(diana)

Bahan-bahannya
2 cawan tepung gandum
8 biji pisang emas (sederhana besar)
3/4 cawan mentega, dicairkan dan disejukkan (boleh digantikan dengan minyak)
4 biji telur
1 sudu teh baking powder
1 sudu teh baking soda
1 cawan gula
secubit garam

Cara-caranya
Tepung gandum diayak dengan baking soda. Pisang dilecek halus dan digaul dengan baking soda dan garam. Pukul telur bersama gula, masukkan mentega cair/ minyak. Kemudian masukkan tepung gaul rata dan kemudian tuangkan kedalam loyang yang telah disapu dengan mentega. Kukus selama 45 minit.






zira buat spagetti lada hitam nih utk sarapan beberapa hari yg lepas..sedap jugak walaupun simple masakan nih

Quote:


spageti berlada hitam ngan ayam....

Bahan2
spageti di rebus hingga lembut
3 sudu besar olive oil
1 sudu kecil bawang putih yg di blend
2 sudu besar bawang merah yg di blend
udang / ayam/ sotong - terpulang nak letak yg mana atau nak letak ke semua sekali
daun bawang
lada hitam di tumbuk kasar- ikut pedas mana kita nak
garam/gula

caranya
panaskan olive oil. tumis bahan2 blend + lada hitam hingga naik bau. masukkan udang. kemudian spagetti. tutup api dah last sekali masukkan daun bawang...






View complete fotopage


© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net