zira's FotoPage

By: zira

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
View complete fotopage

Friday, 15-Aug-2008 02:12 Email | Share | Bookmark
::Kuih Onde² & Kerabu Tauge + perut::

 
 
 
 
 
 
Salam semua..ari ni kita tengok jer apa yg sempat di masak..menu bodo² jer..semua orang reti buat..tapi zira tetap buh jugak resepi kat sini untuk rujukan diri sendiri pada masa depan ..sila abaikan gambar atau editing yg tak menarik tu..tak pandai lagi.. baru nak blajar² jadi memang tak boleh lah kalau nak bandingkan dgn org yang dah terer..








Quote:


Kerabu perut+taugeh

Bahan-bahan:

500 gm perut lembu
taugeh

bahan giling(blender)

* 3 ulas bawang merah
* 5 biji cili padi
* 1 biji cili merah
* 1 inci halia
* 1 inci lengkuas
*2 batang serai
* 1 ulas bawang putih
* 1/2 tsp belacan

Bahan kuah

* 1 mangkuk santan {terpulang banyak mana kuah yg di kehendaki}
* 3 tbs air asam jawa
* 2 tbs kerisik
* garam

Cara²

1.Perut di bersihkan dan di rebus hingga empuk..kemudian di hiris.
2.Taugeh juga di bersihkan.
3.Gaulkan rata semua bahan dan rasakan masam dan masinnya.







View complete fotopage


© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net