zira's FotoPage

By: zira

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
View complete fotopage

Monday, 25-Aug-2008 02:33 Email | Share | Bookmark
Tag & Mee Kari Simple

Salam semua..lebih kurang lagi seminggu semua umat islam akan menyambut bulan Ramadhan..rasa macam tak sabar² dah nak posa nih mesti masing² sibuk bulan puasa nanti..jadi sementara tak sibuk nih zira nak jawab Tag yg di beri oleh akak ROZAMY harap akak berpuas hati dengan jawapan dari zira tu yer ..terima kasih kerana sudi menge'tag' zira..lps nih kita tag orang lain pulak yer..

RULES
The rules of the game get posted at the beginning. Each player answer the question about themselves. At the end of the post, the player then tags 5 people and posts their names. Then goes to their blogs and leaves them a comment. Letting them to know that they have been tagged. Let the person who tagged you know when you've posted your answer.
So now, on to the questions...



1) What were you doing 5 years ago?
>>Tahun 2003 lah ni kan..Baru habis belajar dan hadiri majlis konvokesyen
>>Tahun paling sedih sebab 'pemergian' org 'ter'cinta..huhu
>> Jadi penganggur terhormat ngeh ngeh



2) What are 5 things on your to-do list for today?
>>Bangun pagi kena kemas umah
>>Buat bekpes utk family
>>Perkara wajib tetiap hari..main² dgn anak kucing dulu..bagi makan
>>Nak apdet fotopages,cek email
>>Kuar jumpa kawan


3) What are 5 snacks you enjoy?
>>Suka makan kuaci
>>Suka makan kerepek pisang
>>Kerepek ubi kayu yg pedas..(suka yg buat sendiri)
>>Suka makan apa² jenis puding
>>Suka sgt dgn epal hijau n buah tembikai(kalau buat jus lagi suka)


4) What are five things you would do if you were a billionaire?
>>Kalau lah dpt jd billionaire..zira nak bawak semua anggota keluarga pegi menunaikan haji
>>Sedekah pd fakir miskin atau org yg perlukan bantuan
>>Buat umah besar utk family dan sediakan semua kelengkapan yg sepatutnya
>>Buat simpanan utk masa depan
>>Teringin nak buka kedai makan sendiri(angan² je nih)


5) What are five jobs you've had?
>>Penah keje kilang masa tunggu result SPM
>>Pernah keje sebagai cashier
>>Pernah keje kat nurseri tapi kejap jer..hehe
>>Pernah keje sebagai kerani kat driving school
>>Lama jugak menganggur sampai lah dpt keje sekarang nih


Nak kena bagi tugasan nih kat 5 org lagi..saper yer mangsanya ?
1. kak amal
2. kak haniss
3. kak meen
4. kak Leen
5. kak zaiy




Nih pulak mee kari versi zira..simple jer..buat pun dah lewat petang sebab abah tetiba jer nak makan..buh jer apa yg ada..malas nak kuar kedai cari bahan²..hehe
Quote:


Mee Kari Simple

bahan
1 bungkus mee kuning - di celur
4 sudu rempah kari
2 sudu cili kering yg dah di blend
2 ulas bwg merah
2 ulas bwg putih
kulit kayu manis,bunga lawang
3 biji kentang - dipotong dadu
santan dari sebiji kelapa
garam
air asam jawa

cara²
1.tumiskan bawang bersama kulit kayu manis dan bunga lawang..biar hingga garing lps tu baru masukkan rempah dan cili yg dah di bancuh dgn sedikit air.
2.masak rempah hingga garing dan naik bau..masukkan santan cair dan sedikit air asam jawa..masukkan sekali kentang ..biar hingga mendidih
3.masukkan santan pekat dan garam..masak sekejap dan biar mendidh..lps tu tutup api.

bahan sampingan
daun salad
taugeh - di celur
cili merah - di potong
tauhu - di goreng dulu
bawang goreng
ayam - digoreng dan di siat isi
fishball/fishcake - digoreng
sambal tumis

**kalau ada ketam atau kerang lagi sedappp..boleh tambah ikut selera masing²




View complete fotopage


© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net